Om oss

En heltäckande förvaltning

Bostadsförvaltning Sverige AB levererar en heltäckande förvaltning till Bostadsrättsföreningar, hyresvärdar och ägare till kommersiella fastigheter. Vi kallar det också den mest prisvärda Brf förvaltning och fastighets förvaltning i förhållande till den kompetens som finns  inom både ekonomisk förvaltning, teknisk förvaltning och juridisk Brf kompetens.

Vi arbetar efter tre föresatser i vår förvaltningsmetod

  • ”En väg in för dig som kund”
  • ”Kvalitetssäkring i varje förvaltningsuppdrag”
  • ”Självfinansierad förvaltning”

”En väg in för dig som kund” Som kund till Bostadsförvaltning behöver du bara en kontaktväg, oavsätt vilken frågeställning du har. ”En väg in” är för oss att kunna lyfta på luren och alltid ha en uttalad kontaktperson som inte bara kopplar vidare, utan säkerställer att frågan blir löst, antingen själv, eller genom samarbete internt inom Bostadsförvaltning. Vi tar helhetsansvaret, Du har EN leverantör och EN person att prata med!

”Kvalitetssäkring i varje förvaltningsuppdrag” I allt från större projekteringsarbeten till mindre upphandlingar, samt inom den ekonomiska förvaltningen, och med all administration, hjälper vi Er att säkerställa att Ni som förening eller förvaltare inte missar väsentliga regler, lagar eller andra föreskrifter. Panthandlingar & lägenhetsregister i ordning, bevakning av förfallodagar på finansiering & kontrakt, kontroll på myndighetsrapportering, listan kan göras lång.

”Självfinansierad förvaltning” Vår erfarenhet inom fastighetsförvaltning är bred och lång. När vi arbetar tillsammans med våra kunder hittar vi ofta många och ibland riktigt stora källor till besparingar. Vanligen ligger dessa inom flera områden, och det händer inte allt för sällan att de investeringar och förändringar vi gemensamt kommer fram till betalar hela eller delar av den löpande förvaltningen.

Att ha en väg in, tillgång till kvalitetssäkrade, och väl underbyggda beslut spar också en hel del tid!

Så varför inte samla teknik, ekonomi, administration och juridik under ett och samma tak. Låt oss driftoptimera era fastigheter, samtidigt ser vi till att avisering, lägenhetsregister och ALLA andra förvaltningsfrågor sköts på ett professionellt och kostnadseffektivt sätt.

Vi har moderna tekniska hjälpmedel, fakturascanning med attest via webben, och möjlighet för föreningen att ha koll på tidigare fakturor online. Balanser och resultat presenteras självfallet på det sätt föreningen vill, antingen via mail, möte, pappersform eller elektroniskt format via webben.